UTHYRNING

OM JAG INTE ANVÄNDER PRODUKTEN JAG HYRT FÅR JAG TILLBAKA PENGARNA DÅ?
Nej, oavsett om man använt produkten eller inte tar FÖDANDE KRAFT betalt för tiden man haft tillgång till den. 
Ett liknande exempel är när man hyr en bil, oavsett om man kört bilen eller inte betalar man för hyrtiden.

JAG VILL INTE GE UT MITT PERSONNUMMER MEN VILL BOKA FÖRLOSSNINGSUTRUSTNING - HUR GÖR JAG?
Du kan ingå avtal utan personnummer och betala för tjänsten direkt till FÖDANDE KRAFTs Swish. Avtalen signeras med bank-id.

Vill du betala med faktura krävs personnummer. Vill du inte lämna ditt personnummer skriftligt kan du ringa och lämna det över telefon. 

VAD ÄR ENGÅNGSPRODUKTER I MITT POOLPAKET?
Slang, liner, värmelock och håv. Dessa lämnas inte tillbaka. 

JAG HAR ÅNGRAT MIN BOKNING. HUR GÖR JAG?
Kontakta hej@fodandekraft.se. Poolen måste avbokas senast 14 dagar innan uthyrningsperiodens start. Då tillkommer en avbokningsavgift på 250 kr. Avbokas poolen senare faktureras kund hela hyresbeloppet.

JAG HAR FLYTTAT SEN JAG GJORDE MIN BOKNING. HUR ÄNDRAR JAG MIN ADRESS?
Det är viktigt att du hör av dig i god tid om du ändrat adress. Maila din nya adress till hej@fodandekraft.se så läggs din nya adress in. 

VAD GÖR JAG NÄR JAG ANVÄNT POOLEN OCH SKA SKICKA TILLBAKA DEN?
Poolen ska rengöras och packas enligt manualens instruktioner. När det är dags att skicka tillbaka poolen kontaktar du hej@fodandekraft.se och får sedan en QR-kod till din mail. QR-koden visar du upp hos ditt närmsta Postnord ombud som skickar tillbaka poolen till rätt plats. 

OM JAG FÖDER FÖRTIDIGT FÅR JAG AVBOKA POOLEN KOSTNADSFRITT?
Ja ni behöver dock komma in med läkarbevis eller liknande för att styrka detta. Jag kan tyvärr annars inte ta hänsyn till detta. 

HUR TIDIGT BÖR MAN BOKA FÖRLOSSNINGSPOOL?
Du bör vara ute i god tid om du vill boka förlossningspool från FÖDANDE KRAFT då det är min mest populära tjänst.

JAG HAR HYRT TENS. VAD SKA JAG SKICKA TILLBAKA?
Du ska skicka tillbaka allt förutom elektroderna. Elektroderna är de självhäftande plattorna du fäster på kroppen vid anvädning. Dessa är personliga och slängs efter varje kund. 

JAG HAR GLÖMT BETALA MIN FAKTURA. VAD HÄNDER NU?
Jag fakturerar med en kredittid på 14 dagar. Utan återkoppling från kund och inbetalning kommer din bokning av förlossningsutrustning makuleras. En förserningsavgift tillkommer på 500 kr. 

Uteblir betalningen anlitas Visma ekrav för inkasso samt eventuellt betalningsföreläggande hos kronofogden. 

JAG HAR INTE FÅTT NÅGON FAKTURA?
Kontakta hej@fodandekraft.se. Fakturan skickas över mail. Önskar du brev informera om detta vid bokning. 

JAG FICK ALDRIG NÅGON AVI. MITT PAKET HAR SKICKATS TILLBAKA. HUR GÖR JAG?
FÖDANDE KRAFT registrerar alltid kunds adress, telefonnummer och mail.

FÖDANDE KRAFT ansvarar inte för bortkomna avier och tar ut en extra avgift för att ta ut paketet och skicka det på nytt.

Du kan alltid be om spårningsnumret för extra trygghet.

JAG TAPPADE LUFTPUMPEN I GOLVET SÅ DEN GICK SÖNDER. MÅSTE JAG STÅ FÖR KOSTNADEN?
Ja, från och med att du mottagit paketet ansvarar du för produkterna.

JAG HAR FÅTT SMS MED BILDER PÅ MITT POOLPAKET. VAD SKA JAG GÖRA MED DESSA? JAG SER INGEN BILD PÅ LINER, SLANG ELLER HÅV - SKA INTE DET VARA MED I MITT PAKET?
Du mottar ett sms med bilder på vissa av produkterna i ditt poolpakets innehåll. Detta skickas till dig för att visa att allt är helt och rent innan det postas vidare till dig.